מוצר נוסף בהצלחה
****המחירים באתר אינם משקפים את המחירים בחנות**** מבחר יינות הרוזה הגדול בישראל**** למעלה מ-300 סוגי בירה מהארץ ומהעולם****
2021-12-21T22:46:11+02:00

סוגי יין לבן - יבש / חצי יבש / מתוק ועוד - המדריך
פריט מידע נחמד ומעניין על יין לבן הוא שיין לבן מפיקים גם מענבים אדומים ולא רק מענבים לבנים או ירוקים. על מנת לייצר יין לבן פושטים את הענב מקליפתו, היא שמעניקה את הצבע, מה שמאפשר לעשות שימוש בענבים אדומים או סגולים לצורך הפקת יין לבן.

קיימים למעלה מאלף זני ענבים שונים מהם מכינים יין כאשר סוג הענב משפיע על הרכב היין כולו, החל מהצבע והגוון דרך הריח והארומה, עד לטעם והאפיציות של היין וכן גם לנפח שלו בחוויית הלגימה ממנו. את היינות השונים נהוג לחלק בחלוקות שונות אלה מתייחסות למידת היובש של היין, סוג הענב

יין היה המשקה המועדף על האדם במשך עידנים. למעשה, במשך תקופות רבות בהיסטוריה כשלא הייתה נגישות למים נקיים או אמצעים לשמור עליהם כאלה, האפשרות היחידה לשתייה הייתה של יין, לפחות למעמדות הגבוהים. כן, זה אומר שרוב האנושות במשך חלקים גדולים מההיסטוריה הייתה- מבושמת. מאז ועד היום יין הפך למשקה נבחר שעומד בפני עצמו או מתלווה בעודו הופך לחלק בלתי נפרד מארוחה שלמה או ארוחת מתאבנים.

סוג של יין לבן – יין יבש או חצי יבש
יין לבן משתלב מעולה בכל שעות היום ובגלל הקלילות המאפיינת אותו אפשר לשתות אותו גם בבוקר. הרבה אנשים מעדיפים יין לבן גם בגלל שהוא לא מתלווה עם חווית חמרמורת לתחושתם והוא המלווה האולטימטיבי למגוון של מנות ומאכלים.

בין שלל סוגי היין הלבן השונים ישנם כאלה פופולאריים יותר כמו למשל שרדונה יבש או לחלופין יין לבן יבש אותו הרבה אנשים מעדיפים על פני יין לבן חצי יבש. יין חצי ייבש יהיה בדרך כלל פחות מתקתק מהיין היבש, אבל המתיקות מושפעת מאד גם מסוג הענב עצמו.

בנוסף בין סוגי היינות הלבנים אפשר למצוא יינות מבעבעים, יינות קינוח ומתוקים כמו הגוורץ, אייס ויין וכמובן ישנה קטגוריית הבישול. בבישול הסוד הוא לעשות שימוש באותו היין שמגישים לשולחן.

יין לבן וקולינריה
יין לבן הוא שחקן שעומד בפני עצמו במנות פתיחה וכך גם בין מנות כאשר יין לבן מתוק משמש לא אחת כקינוח כשלעצמו. בגזרת המתוקים יש את היינות המתוקים יותר, אבל יש גם יין לבן חצי מתוק שהוא פשוט טעים במיוחד, לאוהבי הז'אנר.

יין לבן הוא תוספת מעולה למנות דגים וכן גם למנות פסטה, הוא הולך נפלא עם מרק והוא כמובן המשקה הנבחר של הקיץ. יין לבן משתלב נהדר עם כל סוגי הקינוחים גם כשהוא לא עומד במרכז והוא אורח של כבוד בכל ארוחה חלבית.

למרות השילוב הטבעי של היין הלבן עם המזונות המסורתיים שהם אלו שצוינו עד כה, בפועל אין ספר חוקים, וגם אם היה, הוא לא יכול היה להתעלם מהחיבור הטבעי שיש גם ליין הלבן עם הבשר, ולא רק עם זה האדום. בסופו של דבר גם ארוחת גבינות עם יין לא באמת מחויבת ליין אדום או לבן.

חבלי ארץ וארצות מוצאו של היין
אחד המאפיינים המשמעותיים של יין הוא באזור המוצא שלו, זאת משום שתנאי האקלים שמאפיינים כל מקום משפיעים על סוג הענב, הטעם והגוון שלו ומכריעים את התוצאה הסופית של היין בטעמים ובמאפייניו הנוספים. מהבולטים שביינות ישנם:
1. יין איטלקי
2. יין ישראלי
3. יין לבן צרפתי

וכן אפשר למצוא גם יינות גרמניים, אוסטרליים, אמריקניים, גרוזיניים ועוד. למידע נוסף והזמנות צרו קשר בטלפון מס' 03-6039292.